به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، اصغر علیزاده رئیس راهداری شهرستان پارس آباد در بازدید از راههای اصلی و فرعی با بیان اینکه اقدامات گستردهای در حوزه نگهداری راهها، ایمنی، بهسازی و خدمات حملونقل در محورهای این شهرستان اجرا شده گفت: در جهت ارتقای ایمنی راهها ۱۱۰مترمربع عملیات لکه گیری در راههای اصلی، فرعی و روستایی این شهرستان انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه در این مدت ۵ تن بار توسط ۱۵ شرکت حملونقل کالا در این شهرستان جابهجا شده افزود: در یک ماهه گذشته ۶۰۱ برگ بارنامه نیز توسط شرکتهای کالا صادر شده است.
رئیس اداره راهداری و حملونقل جادهای شهرستان پارس آباد از جابهجایی ۷هزار و۵۶۸نفر مسافر توسط ۲۲ دستگاه اتوبوس و۵۶ دستگاه سواری به مقاصد مختلف کشور در یک ماهه گذشته از شهرستان پارس آباد خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان جابهجایی مسافر در قالب ۱هزار و۳۶۹ سفر انجام شده است.
علیزاده در یک ماهه گذشته اصلاح و افتادگی ۴۵ کیلومتر از شانه راه را در این شهرستان یادآور شد و اظهار کرد:۷۵متر مکعب از حریم راه و ورودی روستاها از نخاله پاکسازی شده است.
رئیس اداره راهداری و حملونقل جاده ای شهرستان پارس آباد با بیان اینکه به منظور ارتقای ایمنی راهها، ۱۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این شهرستان خط کشی شده تصریح کرد: ۶۵ کیلومتر از راههای روستایی و مرزی تسطیح و موج گیری شده است.
وی ادامه داد: در بخش نگهداری و روشنایی نیز ۵۰۰۰ مترطول آشکارسازی و کاهش تصادفات، ۱۳۸ پایه چراغ چشمکزن ونصب ۲۲ عدد بنر اطلاعاتی در راه اصلی اجرا شده است.
رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان پارسآباد آشکارسازی ۳۵ مورد از نقاط پربرخورد و پلها را توسط راهداران یادآور شد و اظهار کرد: تاکنون ۸۵ عدد علائم ایمنی در راههای شهرستان نصب شده است.
علیزاده حفاظت و صیانت از حریم راهها را بهعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و گفت: با انجام بیش از ۱۸۵ مورد گشت راهداری تاکنون از ۸ مورد تجاوز به حریم راهها جلوگیری شده،۷ مورد دکههای غیرمجاز جمع آوری،۴۵ کیلومتر از حریم راهها پاکسازی و آزادسازی شده و همچنین ۲۶ مورد تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز نیز جمع آوری شده است..